Thailand

29 januari 2018 - Koh Tao, Thailand

Na een emotioneel afscheid op Dusseldorf was het tijd voor.. de rij bij de douane. Want tja, waarom zouden ze meerdere bagage banden openen als het ook lekker traag kan? Afijn, in tegenstelling tot de Engelsman die naast ons stond, hebben we de vlucht gehaald. Deze had zelfs vertraging waardoor we in Kiev meteen moesten doorlopen naar onze volgende vlucht. Met alle respect maar het zitten naast brede mensen die dan ook nog eens jouw kant op gaan liggen zodat je zitje nog krapper word, heeft toch echt wel nadelen.

In Bangkok met de taxi naar ons hostel toe. Deze zat tegenover de Khao San straat. Een straat die beroemd is onder de backpackers. Hier hebben we ons dan ook geweldig vermaakt. Tijdens het bier drinken een ander stel leren kennen met wie we veel lol hebben gehad.

De dag erna zijn we op aanraden van een Nederlandse vrouw die we toevallig tegenkwamen, met de boot rond gegaan. We zijn hierbij bij een liggende Buddha uitgekomen en hoorden muziek. Wij kijken, zagen we monniken rondjes lopen om een beeld heen. Super mooi gezicht! Oh en er waren mannetjes muziek aan het maken op voor mij onbekende instrumenten. Zien we opeens mensen met een kist rondjes lopen uhhhh oeps. Een begrafenis stond niet echt op onze bucketlist en we voelden ons dan ook -ondanks dat iedereen vrolijk naar ons lachte- relatief ongemakkelijk. Schoorvoetend zijn we terug naar de boot gegaan om de tempel Wat Arun te bezoeken. Het was prachtig!! Hierna zijn we aan de andere kant van het water wat gaan drinken zodat we een mooi uitzicht hadden op de ondergaande zon bij de tempel.

Onze laatste dag in Bangkok wilden we een zogenoemde ‘ghost tower’  beklimmen. Deze toren, Satohorn Tower, is al jaren lang verlaten en tegen omkoping van de bewakers mag je hem beklimmen om te genieten van het prachtige uitzicht. Behalve als je overdag komt, dan laten ze zich niet omkopen en kom je voor niets. Zuur.

Op de terugweg in de tuktuk zijn we door China town gekomen, bizar en mooi gezicht. Nog wat wezen eten en daarna ingecheckt bij de bus. We hebben de bus naar het water genomen -wat zo’n negen uur duurde…zere kont!!- waar we nog een paar uur op de veerboot moesten wachten. Deze boot bracht ons naar onze huidige droom bestemming; Koh Tao. Het is hier zoooooo mooi!!! Vanmiddag in de zee gezwommen, nu aan het strand vieze cocktails drinken en morgen beginnen we met onze duikcursus. Ik kan niet wachten!!!

1. Ingrid:
    30 januari 2018
    Jammer van die vieze cocktails 😂
  2. Martha:
    30 januari 2018
    Beter opblaasbaar kussentje meenemen. Geniet van alle schoons.
  3. Melis:
    30 januari 2018
    Jeeej weer oud en vertrouwd je blogs lezen! Love it!! 💕🎉
  4. Lantaarnpaal:
    30 januari 2018
    Sounds like a good beginning!! Enjoy the diving.
  5. Marga:
    30 januari 2018
    je hebt je vriendje toch mee die wil vast je billen masseren. Hoef je hem niet om te kopen. Vervelend die vieze cocktails erg naar. Hopelijk is je duikcursus leuk geweest maar dat lezen we in je volgende verslag.
  6. Mama:
    30 januari 2018
    geniet van al het moois wat je tegenkomt!
  7. Vonne:
    30 januari 2018
    Super om te lezen wat jullie allemaal meemaken! Kan me goed voorstellen dat je nog wel een paar extra cocktals hebt genomen om te kijken of ze misschien toch nog lekkerder zouden worden 😏😬 enjoy!
  8. Simone:
    1 februari 2018
    prachtig ver haal en mooie foto"s kijk al uit naar de volgende bedankt en nog veel plezier.
  9. Raymon:
    2 februari 2018
    Mooi verhaal Marieke en Michel! Veel plezier nog in Thailand!
  10. Brink:
    17 februari 2018
    Ik keek laast naar Hart van China en daar hadden ze ook een begrafenis, ook allemaal vrolijk en muziek, dus kan mij de vergissing wel voorstellen. Nog steeds jammer van die Ghost Tower, maar je moet maar zo denken 'nu moet je van nood nog een keer terug'.